A féktárcsa fontos szerepet tölt be az autóban, mivel ez az alkatrész felel azért, hogy a kerekek forgását leállítsa. Mindez úgy lehetséges, hogy a fékpofákkal egyetemben fokozottan a kerékhez dörzsölődik. A féktárcsa alapvetően masszív anyagból, például öntött vasból, kerámiából, fémötvözetből vagy szénből készül, ezért nem kell olyan sűrűn kicserélni, mint a fékbetéteket.
Féktárcsa fontos szerepet tölt be az autóban és meglehetősen alkatrész, aminek köszönhetően ritkán kell cserélni. Azonban ennek ellenére előfordulhat, hogy az intenzív megterhelés hatására a gyárilag előírt vastagságnál vékonyabb féktárcsa esetében két-három milliméternél jobban elvékonyodik. Szintén problémát jelent, ha az alkatrész nem jó minőségű vagy a rosszul beállított fékpofák következtében hullámos formájúra kopik az alkatrész. Célszerű legalább minden második fékpofa váltás esetén a féktárcsákat is megnézetni szakemberrel és szükség esetén lecseréltetni. A kopást nem csak a féktárcsa minősége befolyásolja, hanem a fékpofák is. Ha a fékpofák túl kemények, akkor az azt jelenti, hogy sokkal gyorsabban koptatják a féktárcsa felületét. A nem megfelelő vezetési stílus, tehát a gyakori túl erős fékezés és a rossz hűtés szintén hozzájárulnak az alkatrész élettartamának megrövidüléséhez, mivel folyamatosan felmelegszik.
Csere esetén alaposan meg kell fontolni, hogy milyen alkatrészt vásárol a gépjárműbe. A silány, rossz minőségű alkatrész idő előtt fog tönkre menni és újra szervizbe kell menni az autóval. Ha cserére kerül a sor, akkor tengelyenként párban szokás cserélni az alkatrészt. A féktárcsa cserét nem szabad félvállról venni vagy halogatni, mivel életet menthet, ha az alkatrész megfelelően működik. Alkatrész vásárlásért látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba!