Hazánkban is egyre inkább nő az elektromos autók eladás száma. Ennek ellenére még mindig nagyon sokan bizalmatlanok az új technológiát illetően, amit többek közt az is elősegít, hogy a mai napig rengeteg egymásnak ellentmondó információt lehet hallani.
Az elektromos autókkal kapcsolatos tévhitekről itt tudhat meg bővebb információkat! Szemben a belső égésű motorokkal, az elektromos autók meghajtását egy nagy teljesítményű akkumulátor végzi. Az autógyártók úgy dobják piacra az autóikat, hogy azokat kis túlzással a világ bármely pontján lehessen használni. Éppen ezért az is szempont, hogy az autók az extrém időjárási körülmények között is működőképesek legyenek. Az elektromos autók esetében is szempont, hogy a kanadai hidegben és a szaharai melegben is működőképesek legyenek. A gépjárművek feltöltési sebessége és hatótávjuk változhat, viszont a nagyon extrém körülményeket nem számítva nyugodtan tudjuk őket használni. A szakirodalom szerint úgy lettek kialakítva az elektromos autók akkumulátorai, hogy még a mínusz negyvenöt fokos hőmérsékletnek is ellenálljanak, illetve képesek legyenek az elindulásra.
Téves gondolat, hogy az elektromos autókat a nagy hidegben nem lehet tölteni, ugyanis lehet, csak ekkor a töltési folyamat lassabbá válik. Ez semmiféle problémát nem jelent körülbelül mínusz húsz-huszonöt fokos hőmérsékletig, csak azzal kell számolni, hogy a töltési idő némileg hosszabb időt vesz igénybe. Mínusz harminc Celsius fok körül aktiválódik a lítium akkumulátorok egyik tulajdonsága, vagyis a passziválódási folyamat, ami miatt jelentősen lecsökken a töltési sebesség, melynek következtében az autó elektronikája akár le is tilthat, mivel az akkumulátor nem veszi fel kellő intenzitással a töltést. Nem kell megijedni a jelenségtől, mivel minimális szinten ekkor is képes áramot leadni az autó.