A legnagyobb tévhitek az elektromos autók akkumulátoráról

Hazánkban is egyre inkább nő az elektromos autók eladás száma. Ennek ellenére még mindig nagyon sokan bizalmatlanok az új technológiát illetően, amit többek közt az is elősegít, hogy a mai napig rengeteg egymásnak ellentmondó információt lehet hallani.

Az elektromos autókkal kapcsolatos tévhitekről itt tudhat meg bővebb információkat! Szemben a belső égésű motorokkal, az elektromos autók meghajtását egy nagy teljesítményű akkumulátor végzi. Az autógyártók úgy dobják piacra az autóikat, hogy azokat kis túlzással a világ bármely pontján lehessen használni. Éppen ezért az is szempont, hogy az autók az extrém időjárási körülmények között is működőképesek legyenek. Az elektromos autók esetében is szempont, hogy a kanadai hidegben és a szaharai melegben is működőképesek legyenek. A gépjárművek feltöltési sebessége és hatótávjuk változhat, viszont a nagyon extrém körülményeket nem számítva nyugodtan tudjuk őket használni. A szakirodalom szerint úgy lettek kialakítva az elektromos autók akkumulátorai, hogy még a mínusz negyvenöt fokos hőmérsékletnek is ellenálljanak, illetve képesek legyenek az elindulásra.

Téves gondolat, hogy az elektromos autókat a nagy hidegben nem lehet tölteni, ugyanis lehet, csak ekkor a töltési folyamat lassabbá válik. Ez semmiféle problémát nem jelent körülbelül mínusz húsz-huszonöt fokos hőmérsékletig, csak azzal kell számolni, hogy a töltési idő némileg hosszabb időt vesz igénybe. Mínusz harminc Celsius fok körül aktiválódik a lítium akkumulátorok egyik tulajdonsága, vagyis a passziválódási folyamat, ami miatt jelentősen lecsökken a töltési sebesség, melynek következtében az autó elektronikája akár le is tilthat, mivel az akkumulátor nem veszi fel kellő intenzitással a töltést. Nem kell megijedni a jelenségtől, mivel minimális szinten ekkor is képes áramot leadni az autó.