A közvetlen befecskendezésű motorokban komoly problémát jelent a kokszosodás. Akár ötven-százezer futott kilométer után is jelentkezhetnek az első jelek a használattól függően, hogy valami nincsen rendben. A szívócső befecskendezés ilyen esetekben nagyon hasznos lehet.
A kokszosodás és a szívócső befecskendezés kapcsán itt találhat bővebb információkat! A közvetlen benzinbefecskendezés az égéstérben okozza a keverékképződést, nem pedig a szívócsőben. A módszer legnagyobb előnye a tíz-húsz százalékkal alacsonyabb fogyasztás. Emellett a benzin a szívócső egy részével és a szelepek hátoldalával nem érintkezik. A nagy nyomással az égéstérbe kerülő üzemanyag rendkívül gyorsan alakul át párává. Ugyanakkor egy kis része lecsapódik, vagyis veszteség keletkezik, mivel nem tud részt venni az égésben. A fent említettek jól mutatják, hogy a közvetlen befecskendezés milyen előnyökkel járhat. Ugyanolyan használat mellett a fogyasztás hatékonyan csökkenthető. Azonban a környezetvédelmi előírások következtében a szívócsőbe történik a visszavezetés. A közvetlen befecskendezés esetében a kokszosodás a szívószelepek hátoldalán és szárán jelenik meg először. A kokszképződés már az első használatnál is megjelenik.
A szívóoldalon lévő lerakódások számos problémát idézhetnek elő. Nőhet a fogyasztás, csökkenhet a teljesítmény, ingadozhat az alapjárat, de akár égéskimaradást is megfigyelhetünk. Nagyobb probléma, hogy a leváló darabok a motorba kerülve akár komoly sérüléseket is előidézhetnek. Az autógyártók előtt sem ismeretlen a probléma, így olyan megoldást igyekeztek kidolgozni, mely megakadályozza a kokszosodás kialakulását a jobb fogyasztás megtartása mellett. Némely motorokba emiatt a direkt befecskendezés mellett szívócső befecskendező szelepek is kerülnek.