Ezért szerencsés, ha egyedi az üzleti ajándék

Kisebb, pár fős vállalkozások esetében éppolyan fontos a munkatársak elköteleződése, mint a több száz, olykor több ezer embert foglalkoztató multinacionális vállalatoknál. Erre a célra számtalan kiváló eszköz létezik, ráadásul az egyik leghatékonyabb nem is igényel nagy ráfordítást.

Ez pedig nem más, mint az üzleti ajándék. Ez a fajta marketingeszköz már régóta velünk van, ám az utóbbi években némi átalakuláson ment keresztül. Az ezredforduló környékéig nem igazán volt jellemzők a cégen belüli kiosztások, ekkoriban még különböző rendezvényeken, expokon adták ingyen az érdeklődőknek ezeket a kiegészítőket. Éppen ezért az üzleti ajándék ez idő tájt még jellemzően alacsonyabb értéket képviselt. Műanyag tollak, szatyrok, eldobható napszemüvegek, baseball sapkák és pólók alkották a kínálat gerincét. A cél ekkoriban nem a tartós értékteremtés volt, hanem egy praktikus és hatékony reklámeszközként tekintettek elsősorban az üzleti ajándék intézményére. Ez azonban megváltozott, hiszen az igények is rengeteget módosultak.

Napjainkban sokkal nagyobb jelentőséggel bír minden ilyen eszköz vonatkozásában a tartósság és az értékállóság. Ráadásul ezek a juttatások fokozatosan egyre inkább a dolgozóknak szóltak, ez pedig oda vezetett, hogy az üzleti ajándék ma már az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatásnak tekinthető. Sok esetben a munkatársak sokkal többre becsülik ezt, mint például egy évközi béremelést. Ehhez persze az is elengedhetetlen, hogy a kapott dolog hasznos és valamilyen szempontból egyedi is legyen. Ez lehet egy személyre szabott életbiztosítás, de akár egy gravírozott üvegdísz, vagy épp kristálypohár készlet is. A lényeg, hogy az érintett teljes mértékben magáénak érezze a juttatást, hiszen az csak így érheti el teljes mértékben a célját.