Amikor tönkremegy a kormánymű

Az autóban számos alkatrész található, melyek a biztonságos közlekedést teszik lehetővé. Ezek közül kiemelkedik a kormánymű. Emiatt nem árt tudni, hogy milyen hibák jelentkezhetnek esetében és mit tehetünk, hogy ne érjen minket baleset.

A kormánymű meghibásodása kapcsán itt tájékozódhat bővebben! A gépjármű irányíthatóságáért jelentős részben a kormánymű felel. Annak érdekében, hogy biztonságosan tudjunk közlekedni, nagyon fontos, hogy figyeljünk az autó által leadott jelekre, hogy időben észrevegyük, ha baj van. Ha időben észleljük, hogy valami nincs rendben, azzal akár egy balesetet is megelőzhetünk. Annak ellenére, hogy a kormánymű komoly terhelésnek van kitéve, a gyártók előrejelzései alapján ez az alkatrész nagyon hosszú élettartammal rendelkezik. A működését elősegítő kenőolajat ajánlott két-háromszázezer futott kilométerenként lecserélni. Optimális esetben ennél is hosszabb csereperiódust követően kell lecserélni a kormánymű alkatrészeit. A kátyús utak és a magas padkák nem feltétlenül kedveznek a kormányműnek, ahogy a túl magas fekvőrendőrök sem. Emiatt nem szabad belenyugodnunk, hogy hosszú élettartammal rendelkezik az alkatrész, mindenképp figyelnünk kell az árulkodó jelekre.

Ha a szervoval valami nincs rendben, akkor azt általában a műszerfalon is látjuk, mert felvillan a szervo ikon. Ezt általában a vezérlőegység hibája okozza, de az is lehet, hogy egy elhasználódott tömés miatt a szervoolaj szivárog. Ez esetben nem szabad közlekedni a kocsival, mert balesetveszélyes. A kormánymű felől érkező hangok sem kecsegtetnek túl sok jóval. A kopogó hang valószínűleg arra utal, hogy valamelyik alkatrész elkopott. Ez lehet a támasztópersely, az orsó tengely vagy a csapágy. Komolyan kell venni a problémát, mert idővel a kopott alkatrészek el is törhetnek.